شما اینجا هستید | 
  • سازانو
  • مقالات
  • گفتگو با دکتر فرشاد مقنتی | بنیان گذار خانواده بزرگ مارکتینگ ایران

گفتگو با دکتر فرشاد مقنتی | بنیان گذار خانواده بزرگ مارکتینگ ایران

727
0
0

مفصل برندها خشک شده است، برند ها باید از مدیران جوان استفاده کنند.

 

با عرض سلام و احترام خدمت شما، ممنون از وقتی که در اختیار رسانه سازانو قرار دادید. آقای دکتر لطفاً خودتان را برای آشنایی بیشتر مخاطبان سازانو معرفی نمایید:

پروردگارا به کدامین نام تورا بخوانم که در جهان هرچه نام است از توست و هرچه نامی می‌شود از توست. یا رب نه در جهان می توانمت یافت و نه جهان خالی از توست، فقط این را میدانم که هستی بی تو نیست
من فرشاد مقنتی هستم، بنیان‌گذار خانواده بزرگ مارکتینگ ایران، عضو ارشد بنیاد سخنرانان کشور، عضو هیئت مدیره چندین کمپانی و هلدینگ در کشور، مشاور تجاری، مدرس زبان بدن و تنها مدرس قهرمانان فروش در کشور

 

در مورد خانواده بزرگ مارکتینگ ایران برای مخاطبان سازانو توضیح دهید

زمانی که بعد از مدت‌ها به ایران برگشتم دیدم که چقدر مشکلات کاری، مشکلات تجاری، مشکلات فکری و عرضه محصول وجود دارد. یک صفحه اینستاگرام را راه اندازی کردم. این صفحه بنیان‌گذاری شد به خاطر اینکه به جوانان داخل کشور کمکی نماید. جالب است بدانید که همه فکر می‌کنند که زمانی که می‌خواهند در یک کلاس تخصصی شرکت کنند، باید مبلغی را پرداخت کنند اما ما در خانواده بزرگ مارکتینگ ایران کلاس‌هایی را برگزار می‌کنیم و در کنار آن اعلام می‌کنیم که کسانی به هر  دلیلی توان پرداخت هزینه‌های کلاس را ندارند به صورت رایگان مهمان ویژه یک‌ساله ما خواهند بود.

کسانی که فالوور صفحه اینستاگرام و یا عضو کانال تلگرام خانواده بزرگ مارکتینگ ایران باشند به صورت صد درصد رایگان و 24 ساعته و 7 روز هفته، خدمات مشاوره به آنها ارائه می‌شود.

 

لطفاً درباره مفهوم مارکتینگ و فروش در حوزه دکوراسیون و ساختمان توضیح دهید

بازاریابی یک علم است، علم انتقال یا فروش یک محصول. در بخش دکوراسیون اگر این رکود وجود دارد دلیلش تنها عدم اجرا و عرضه درست کالا و خدمات به مشتری است.

شما فرض کنید صاحب یک رستوران هستید یا در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنید یا یک ست مبلمان را برای دفتر شرکت خود خریداری کرده‌اید، این مبلمان بعد از 1 ماه دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شود (شکستن پایه مبل، و یا شل شدن چرم یا روکش آن). بعد از تماس با شرکت تولیدکننده یا واردکننده آن محصول به شما خواهند گفت که در چند روز آینده مشکل شما را مرتفع خواهند کرد، اما پس از پیگیری‌های بسیار تلاش شما نتیجه نمی‌دهد. این امری کاملاً طبیعی است که بعد از مدتی شرکت تولیدکننده محصول و طبق تجارب مشترک خیل عظیمی از مشتریان فروش آن به‌تدریج کاهش‌یافته و از چرخه رقابت حذف می‌شود. من از تمامی شرکت‌ها،تولیدی‌ها و کارخانه‌ها خواش می‌کنم به مشتریان خود بها بدهید و فکر نکنید چون برند شده‌اید می‌توانید مشتریان را به دنبال خود بکشانید.

پیشنهادی که برای عزیزانی که در کار دکوراسیون هستند دارم این است که در عرضه خدماتشان نوآوری داشته باشند.

 

 

گفتگو با دکتر فرشاد مقنتی ( بنیان‌گذار خانواده بزرگ مارکتینگ ایران )

 

در چند سال اخیر به‌شدت شاهد تکرار واژه رکود در صنعت دکوراسیون بودیم، لطفاً نظر خود را در این زمینه و پیرامون این موضوع بیان بفرمایید.

همیشه بحران‌هایی که در یک جامعه و یا یک دولت به وجود می‌آید بر روی شرکت‌ها تأثیرگذار بوده است، اما شرکتی پیروز خواهد بود که تکیه‌گاهش را از دولت برداشته و بر روی مشتریان خود قرار دهد. رکود می‌تواند یک سازمان را نابود کند اما نه به آن میزان که خود مدیران ادعا می‌کنند. تولیدکنندگان باید سوپاپ اطمینان خود را برای خروج از فشار باز کنند به این صورت که دسته‌های مختلفی از مشتریان را جذب کنند، اعم از کوچک و بزرگ تا بتوانند در شرایط‌های مختلف، محصولات و خدمات خود را به آنها ارائه دهند.

آیا می‌توان با برنامه‌ریزی مجدد سازمان مارکتینگ و فروش برندها، تولیدکننده و وارد کننده‌های حوزه دکوراسیون و ساختمان در امر فروش و بازاریابی موفق بود؟


یک برند زمانی که بزرگ می‌شود، به‌تدریج رو به پیر شدن و عدم انعطاف پیش می‌رود، مفصل ساختار کنونی برندها خشک شده است و هرگونه درخواستی را مبنی بر چینش مجدد و انعطاف را رد می‌کنند. وقتی که برنامه‌های جدیدی را به مدیران عامل شرکت‌ها ارائه می‌دهیم به سه دلیل نسبت به این پلن ها گارد می‌گیرند:
1- قدرت ریسک را ندارند
2- انعطاف سابق را ندارند
3- ترس از نابودی برند خود دارند
پس ورود در سازمان‌های ریشه دار و ایجاد تغییرات جدید و. به روز رسانی ساختار آنها با موج جدید مارکتینگ بسیار سخت است.
پیشنهادی که برای شرکت‌های بزرگ حوزه دکوراسیون و ساختمان دارم این است  که
1- مدیران جوان را در تصمیم گیری‌های اساسی شرکت وارد نمایند چراکه این مدیران با تکیه بر تحصیلات تخصصی و قدرت ریسک پذیری می‌توانند تصمیمات جدیدی را اتخاذ نمایند
2-از مشاورین تجاری خارجی استفاده نمایند تا تحلیل این مشاوران در کنار تجارب مدیران با سابقه، مجموعه قدرتمندی را برای بهبود ساختار سازمان ایجاد نمایند.

نظر شما درباره سازانو؟

من به شما و مجموعه شما برای خلق چنین سایتی تبریک میگویم و به عنوان بنیان‌گذار خانواده بزرگ مارکتینگ ایران در کنار شما می‌ایستم. این وب‌سایت می‌تواند به حوزه ساختمان کمک شایانی نماید. سازانو به عنوان یک رسانه نوظهور به کمک تمامی شرکت‌های فعال در این زمینه نیازمند است، تا بتواند بازار سنتی این حوزه را به بازار مدرن انتقال دهد.

سخن پایانی

 

به جوانان عزیز ایران توصیه می‌کنم برای استقلال مالی خود، خلاق باشند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند. جوانان عزیز از شما خواهش می‌کنم تنبل باشید چراکه یک فرد تنبل ساده‌ترین  و سریع ترین راه را برای رسیدن به اهدافش پیدا می‌کند.

 

منبع : سازانو 

 


دکتر فرشاد مقنتی

TELEGRAM:

@marketingsecret

INSTAGRAM:

@drfarshadmaghnati