شما اینجا هستید | 

بازاریابی در صنعت ساختمان (قسمت چهارم)

222
0
0
بازاریابی در صنعت ساختمان (قسمت چهارم)

در قسمت های قبل انواع بازاریابی نوین در صنعت ساختمان   مطرح گردید تا با استفاده از روش های نوین بازاریابی کمک شایانی به افزایش سهم بازار و فروش در این صنعت گردد.

به طور کلی بازاریابی در صنعت ساختمان به دو دسته تقسیم میشود .

بازاریابی برندهای عمومی به شیوه سنتی

بازاریابی برندهای لوکس

بازاریابی برندهای لوکس نسبت به سایر برندها کاملا متفاوت است.️ در بازارهای انبوه، برندها تلاش می‌کنند تا به وسیع‌ترین طیف ممکن از مشتریان دست پیدا کنند، ولی افزایش مشتریان یک برند لوکس باعث کاهش ارزش آن برند می‌شود.

برای همین، برندهای لاكچری سعی می‌کنند احساس تعلق به برند را تنها در یک طیف خاص از مشتریان ایجاد کنند و فقط آن‌ها را وفادار نگه‌ دارند.️ مشتریان برندهای لوکس، به قیمت حساس نیستند، بلکه می‌خواهند منحصر به فرد باشند و متفاوت از دیگران به نظر بیایند. ️ حاشیه سود این برندها بسیار بالاست و تقریبا هیچ وقت تلاش نمی‌کنند با مکانیزم‌های تشویقی، تعداد مشتریان را بالا ببرند، از این جهت که اگر شما اتومبیل لامبورگینی را هر جایی ببینید، دیگر لامبورگینی نخواهد بود.️ برندهای معمولی، خود را با رقبا مقایسه می‌کنند و می‌کوشند تا مزایای بهتری نسبت به رقبا داشته باشند، اما برندهای لوکس سعی می‌کنند به مشتریانشان حس خاص بودن بدهند. ️ این برندها به دنبال خوشنود ساختن همه نیستند، بلکه در پی وفادار کردن معدود مشتریان خود هستند.

اصول بازاریابی در برندهای لوکس بسیار بحثی تخصصی است و نکات کاملا حرفه ای برای شعارهای تبلیغاتی ،لوگو و اقدامات منحصر به فرد در جذب مشتریان معدود و خاص انجام می گیرد .

در برندهای لوکس تمایز در سرویس و خدمات به مشتری از نکات قابل توجه جهت مقابله با رقبا خواهد بود .

مهمترین توان رقابتی شرکتها ناشی از متمایز بودن هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی  می باشد ، مانند متمایز بودن نوع رنگ ، بسته بندی ، ظاهر ومدل ، خدمات پس از فروش ، وشیوه دریافت آن ، کانالهای توزیع و نوع تبلیغات . همین عوامل باعث جذب و جلب انواع مشتریان بازار می شود وسهم بازار شرکت را نسبت به رقبا تقویت می کند . دیگر استراتژی رقابت را می توان در نوع انتخاب بازارها جستجو کرد که آن را (( بازارکانون )) می نامند ، یعنی انتخاب گوشه یا بخشی از یک بازار ونفوذ عمیق در آن به گونه ای که رقبا نتوانند یا نخواهند به مقابله با آن بپردازند .

همیشه در هر فعالیت، رقیبانی وجود دارند كه هرچند نمی‌توان فعالیت آن‌ها را كنترل كرد، می‌توان تاثیر فعالیت‌هایشان بر بازار و كسب و كار خود محدود نمود.

چند روش ساده

افزایش فروش ومطرح شدن در بازار به روش های زیر امکان پذیر است :

  • قيمت
  • كيفيت بالا
  • كاربردهاي بيشتر محصول
  • خدمات قبل و بعد از فروش
  • ضمانت محصول
  • شبكه بهتر توزيع، عمده فروشي و خرده فروشي محصول
  • قابليت بيشتر در نوآوري و خلاقیت

 

دکتر ابراهیمی
مدرس آکادمی های کسب و کار
مشاور فروش و برندینگ برند های معتبر بین المللی
مدرسه کسب و کار
succeswork@