شما اینجا هستید | 

طراحی گرافیک محیط

247
0
0
طراحی گرافیک محیط

طراحی گرافیک  محیط

 

طراحی جغرافیایی محیط چیست؟

آیا تا کنون درباره  طراحی گرافیکی محیط زیست شنیده اید؟

هم‌اکنون شهرهای جهان مملو از علائم، نشانه‌ها و دیگر عناصر گرافیکی آموزش‌دهنده و اطلاع‌رسان است که عامل ایجاد نظم و یاری‌دهنده مدیران و مجریان برای به اجرا درآوردن قوانین و مقررات و ابزار توسعه اقتصادی محسوب می‌شود. شهرهای مهم جهان در زمینه تجارت و گردشگری با یکدیگر در رقابت هستند و پیوسته در حال یافتن روش‌ها و نشانه‌های جذاب‌تر و گویا‌تر برای راهنمایی و جلب توجه بازدید‌کنندگان هستند. در عین حال همه ساله ساختمان‌ها و مراکز بسیاری در دنیا ساخته می‌شوند که به دلایل مشابه، گرافیک محیطی جدید‌تر و خلاقانه‌تری را ارائه می‌کنند. نشانه‌های تصویری خدماتی، علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم‌های هدایت تصویری و نوشتاری برای اماکن خصوصی و عمومی، آگهی‌های تجارتی و ده‌ها مورد دیگر نقش بسیار مهم و انکارناپذیری را در ارائه خدمات، راهنمایی، تسهیل در امر تردد و حمل و نقل شهری و اطلاع‌رسانی ایفا می‌کنند. طراحان گرافیک محیطی می‌توانند در کنار معماران، شهرسازان و دیگر عوامل دست‌اندر‌کار طراحی و ساخت و ساز محیط‌های شهری در ساماندهی صحیح عناصر گرافیکی محیطی، فعالیت نمایند.

طراحی گرافیک محیط

 

شایسته است عناصر گرافیک محیطی، علاوه بر برخورداری از کیفیت مناسب در کاربرد و ارائه خدمات، با بهره‌گیری از جنبه‌های زیبایی‌شناختی و روانشناختی، به گونه‌ای طراحی و خلق شوند که موجب آرامش، آسایش، نشاط و تحمل و استقامت انسان، در محیط‌های صنعتی و زندگی ماشینی امروز باشند.

طراحی گرافیک محیط

 

شانس این است که  از یک موزه یا یک فروشگاه خرده فروشی بازدید کردید که بسیار عالی درباره گرافیک زندگی است.بر خلاف نام، طراحی گرافیک محیطی شامل استفاده از طبیعت مادر (یا طبیعت طبیعت) برای طراحی نیست. با این حال، این حرفه  ادغام طراحی داخلی، معماری، و طراحی گرافیک به حساب می آید. طراحی گرافیک محیطی شامل استفاده از محیط های ساخته شده و ارتباطات برای نمایش پیام به نمایش دهنده است. الگوهای ترافیکی و اطلاعات بصری همراه با رنگها و بعضی موارد نام تجاری برای افزایش پیام یا داستان در نظر گرفته شده است.

طراحی گرافیک محیط

 

طراحی محیطی می تواند به بسیاری از جوامع اعم از موزه ها، فضاهای تجاری، فروشگاه های خرده فروشی، بیمارستان ها و همه چیز بین آن ها اعمال شود. برای ادامه ،شناختن حوزه طراحی گرافیک محیطی و کمک به روشن کردن این منطقه طراحی ناخودآگاه، در اینجا چهار دسته است که طراحی گرافیکی محیطی را می توان به این شکلی تقسیم کرد:

1.علامت گذاری   Wayfinding
یک راه آسان برای رمزگشایی این است که به سادگی فکر کردن در مورد آن به عنوان مسیر دادن را از طریق استفاده از نشانه برای دادن محل در یک ساختمان. علامت های Wayfinding اغلب در بیمارستان ها و مراکز شهر استفاده می شود. آنها می توانند در راهروها و یا در لابی آسان دیده شوند. اکثر علامت های راه شناسایی از فلش های ناوبری استفاده می کنند و دستورالعمل هایی در مورد نحوه دریافت از یک مکان به مقصد می دهد. نقشه ها اغلب به عنوان مرجع استفاده می شوند.

2. طراحی اطلاعات   information Design
خواندن اطلاعات گیج کننده همیشه پردردسر است و به همین دلیل است که طراحی اطلاعات این ناامیدی را کاهش می دهد. با استفاده از برنامه ریزی شهودی، طراحان اطلاعات را آماده می کنند تا یک مجموعه گاه پیچیده ای از اطلاعات را برای درک و پیگیری آسان تر کنند. در طراحی محیط زیست می توان از طریق استفاده از پانل ها، پرسش ها و پاسخ های کتاب تلنگر، تعامالت صفحه لمسی و بسیاری از روش های منحصر به فرد انجام داد. هنگام طراحی موزه ها، طراحی اطلاعات یکی از مهم ترین عناصر است که باید مورد توجه قرار گیرد

3. فضاهای معماری   Architectural spaces
هنگام استفاده از طرح محیط زیست، فضای محیطی که برای محیط زیست در نظر گرفته شده است، برای اطمینان از موفقیت بسیار مهم است. به عنوان مثال، فضاهای معماری پایه طراحی گرافیک محیطی در نمایشگاه های موزه است. الگوهای ترافیکی به منظور تضمین جریان مناسب ترافیک مورد توجه قرار می گیرند. طراحی داخلی، معماری منظره و طراحی صنعتی اغلب با این مرحله به مرحله ای ادامه می دهد تا بتواند پتانسیل فضا را بررسی و افزایش دهد.

4. طراحی خرده فروشی   Retail Design
یکی از اهداف اصلی هر فروشگاه خرده فروشی این است که مشتریان خود را با یک خاطره به یاد ماندنی بگذرانند تا تجربۀ شان یک سفر دیگر را جلب کنند. نام تجاری، رنگ، کف، وسایل، موسیقی و تصاویر اغلب برای کمک به ایجاد یک محیط برای مشتری استفاده می شود.یک فروشگاه مانند J Crew احساس بسیار متفاوت از یک فروشگاه NFL خواهد داشت. فروشگاه J Crew به یک گروه خرید پیچیده تر تجدید نظر می کند و از رنگ ها، تصاویر و وسایل استفاده می کند که این پیچیدگی را نشان می دهد. فروشگاه NFL، با این حال، از رنگ های روشن و چندین عنصر ورزشی استفاده می کند که به مشتریان خود کمک می کند. این عناصر طراحی خرده فروشی نیز برای بسیاری از فضاهای تجاری و محیط تجاری نمایش داده می شوند.
در اصل، طراحی گرافیک محیطی یک منطقه بسیار گسترده ای از طراحی گرافیک است که از طیف وسیعی از اجزا ساخته شده است. طراحی گرافیکی محیطی به طور موثر یک محیط را برای بیننده برقرار می کند.

طراحی گرافیک محیط

طراحی گرافیک محیط

طراحی گرافیک محیط