شما اینجا هستید | 

بازاریابی در صنعت ساختمان-مقدمه

480
0
0
بازاریابی در صنعت ساختمان  ( مقدمه )

 

  امروزه با گستردگی و پیشرفت روز افزون علم و فناوری و تکنولوژی و همچنین متغیر شدن سلیقه های مختلف استفاده از روش فروش سنتی شاید دیگر جوابگوی بازار نباشد.

درنتیجه: امروزه با بروز ابزارهای مختلف بازاریابی، قدرت منحصر به فرد تلویزیون برای تبلیغات افول کرده‌است و شرکت‌ها اگر بخواهند تلویزیون را به عنوان ابزار تبلیغاتی انتخاب کنند، نه تنها به هدف خود دست پیدا نمی‌کنند، بلکه سرمایه خود را نیز بیهوده تلف کرده‌اند.

برای مثال: دیدگاه یک شرکت تولیدکننده که می‌داند تلویزیون تنها ۱۰ درصد مشتریان هدف خود را پوشش می‌دهد، نسبت به دیدگاه شرکتی که از طریق تبلیغات تلویزیونی ۶۰ درصد مشتریان خود را جذب می‌کند، تفاوت دارد. زیرا اگر شرکت اولی از تلویزیون برای تبلیغات استفاده کند، ۸۰ تا ۹۰ درصد بینندگان آگهی به هیچ عنوان به محصول شرکت اعتنایی نمی‌کنند. به همین دلیل استفاده از تلویزیون به عنوان رسانه بازاریابی بسیار پرهزینه تلقی می‌شود.
مسئله گذار از دنیای بازاریابی سنتی به بازاریابی نوین و دنیای دیجیتال است با بررسی مشکلات و نوع نگاه آدم‌ها به این مرحله گذار میتوان دید دیجیتالی بهتری داشته باشیم.

 بازاریابان در دهه ۱۹۵۰ تصورشان این بود:

چرا باید ۱۲۰ کلمه برای تبلیغاتشان را به زور در ۶۰ ثانیه بگنجانند، در حالی که می‌توانند به راحتی در هر صفحه روزنامه ۳۰۰۰ کلمه با رونوشت‌های زیاد تبلیغ کنند؟ در مرحله گذار به دنیای دیجیتال:

بازاریابان سنتی این پرسش را مطرح می‌کنند که؛ وقتی می‌شود یک تبلیغ ۶۰ ثانیه ای را به میلیون‌ها نفر نشان داد، چرا باید برای دسته‌بندی‌های مختلف از مخاطبان، کمپین تبلیغاتی خاص، با پیامی خاص را ایجاد بکنند و به آنها نمایش بدهند؟

  • گذر صنعت تبلیغات از مطبوعات به تلویزیون، درست به سختی گذر از تلویزیون به ابزارهای دیجیتال بازاریابی است.
  • بد نیست بدانید در این مرحله، مغازه داران دیگر مغازه‌های خود را با محصولاتی که در تلویزیون تبلیغ می‌شوند، پر نمی‌کنند.
  • تلویزیون دیگر آن ابزار تبلیغاتی کارآمد و ارزان قیمت نیست.
  • تلویزیون این روزها به بی‌اثرترین و پرهزینه‌ترین ابزار رسانه‌ای تبدیل شده‌است.


چرا شرکت‌ها همچنان از ابزارهای سنتی برای بازاریابی استفاده می‌کنند؟

شاید شما اینطور فکر کنید که با ظهور این رسانه‌ها، بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها هزینه‌های تبلیغاتی خود را صرف این ابزارها می‌کنند و از این تکنولوژیهای جدید برای بازاریابی خود استفاده می‌کنند. ولی جالب است بدانید بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها، همچنان، بسیاری از بودجه خود را صرف تبلیغات سنتی  تلویزیونی  می‌کنند. هرچند آنها می‌دانند بسیاری از مشتریان جوانشان، ساعت‌های متمادی، وقت خود را در فضای مجازی اینترنت با اپلیکیشن های متداول صرف می‌کنند.

 

 

 

 

         برای مثال: دیدگاه یک شرکت تولیدکننده که می‌داند تلویزیون تنها ۱۰ درصد مشتریان هدف خود را پوشش می‌دهد، نسبت به دیدگاه شرکتی که از طریق تبلیغات تلویزیونی ۶۰ درصد مشتریان خود را جذب می‌کند، تفاوت دارد. زیرا اگر شرکت اولی از تلویزیون برای تبلیغات استفاده کند، ۸۰ تا ۹۰ درصد بینندگان آگهی به هیچ عنوان به محصول شرکت اعتنایی نمی‌کنند. به همین دلیل استفاده از تلویزیون به عنوان رسانه بازاریابی بسیار پرهزینه تلقی می‌شود.
مسئله گذار از دنیای بازاریابی سنتی به بازاریابی نوین و دنیای دیجیتال است با بررسی مشکلات و نوع نگاه آدم‌ها به این مرحله گذار میتوان دید دیجیتالی بهتری داشته باشیم.

 بازاریابان در دهه ۱۹۵۰ تصورشان این بود:

چرا باید ۱۲۰ کلمه برای تبلیغاتشان را به زور در ۶۰ ثانیه بگنجانند، در حالی که می‌توانند به راحتی در هر صفحه روزنامه ۳۰۰۰ کلمه با رونوشت‌های زیاد تبلیغ کنند؟ در مرحله گذار به دنیای دیجیتال:

بازاریابان سنتی این پرسش را مطرح می‌کنند که؛ وقتی می‌شود یک تبلیغ ۶۰ ثانیهای را به میلیون‌ها نفر نشان داد، چرا باید برای دسته‌بندی‌های مختلف از مخاطبان، کمپین تبلیغاتی خاص، با پیامی خاص را ایجاد بکنند و به آنها نمایش بدهند؟

         ۱ گذر صنعت تبلیغات از مطبوعات به تلویزیون، درست به سختی گذر از تلویزیون به ابزارهای دیجیتال بازاریابی است.
         ۲ بد نیست بدانید در این مرحله، مغازه داران دیگر مغازه‌های خود را با محصولاتی که در تلویزیون تبلیغ می‌شوند، پر نمی‌کنند.
         ۳ تلویزیون دیگر آن ابزار تبلیغاتی کارآمد و ارزان قیمت نیست.
         ۴ تلویزیون این روزها به بی‌اثرترین و پرهزینه‌ترین ابزار رسانه‌ای تبدیل شده‌است.

چرا شرکت‌ها همچنان از ابزارهای سنتی برای بازاریابی استفاده می‌کنند؟

شاید شما اینطور فکر کنید که با ظهور این رسانه‌ها، بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها هزینه‌های تبلیغاتی خود را صرف این ابزارها می‌کنند و از این تکنولوژیهای جدید برای بازاریابی خود استفاده می‌کنند. ولی جالب است بدانید بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها، همچنان، بسیاری از بودجه خود را صرف تبلیغات سنتی  تلویزیونی  می‌کنند. هرچند آنها می‌دانند بسیاری از مشتریان جوانشان، ساعت‌های متمادی، وقت خود را در فضای مجازی اینترنت با اپلیکیشن های متداول صرف می‌کنند.
 
 
بازاریابی در صنعت ساختمان  ( مقدمه )

 

 

 

مشکل از آنجا نشأت میگیرد که:

دهه ۱۹۶۰، هم زمان با اختراع تلویزیون و بکارگیری آن به عنوان ابزار تبلیغاتی، برای اولین بار  (کلمه بازاریابی برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ مطرح شد). بنا بر شواهد موجود در آن دهه، اکثر مردم جهان به پای تلویزیون میخکوب شده‌بودند و این دلیلی بود که بازاریابان بزرگ شرکت‌های مختلف، از تلویزیون، به عنوان ابزار اصلی تبلیغات خود استفاده می‌کردند و این سنت در تاریخ تبلیغات به عنوان یک اصل باقی بماند پس شکستن این تابو برای گذر از دنیای تبلیغات سنتی را سخت خواهد کرد.

اما امروز مردم در پای تلویزیون میخکوب نشده‌اند. کمی به اطراف خود نگاه کنید، در چند قدمی شما یکی در حال کار کردن با کامپیوتر است، شخص دیگری با تبلت کار می‌کند و چندین نفر هم در حال کار کردن با تلفن هوشمند خودهستند.

بنابراین:

مطالعات و نوشته‌های جدید در زمینه بازاریابی در صدد هستند تا ابزارهای جدید و موثر بازاریابی را به افراد معرفی کنند. هدف آنها این است که اعتیاد فکری بازاریابان نسبت به تبلیغات تلویزیونی را از بین ببرند و ما هم در این راستا تصمیم داریم، برای رسیدن به دیدی بهتر در دروسی که به شما ارائه می‌دهیم اصول بازاریابی نوین را با هم بررسی کنیم.

دلیل این عدم موفقیت بر می گردد به اصول بازاریابی که در دهه ۱۹۶۰ پایه گذاری شد . در آن دهه شیوه موثر بازاریابی را تنها تبلییغات تلویزیونی می دانستند، چرا که در آن دوره ارزان ترین و در دسترس ترین رسانه گروهی تلویزیون بوده است. اما امروزه در دنیای متمدن همراه با سیر تحولی زود گذر تکنولوژی ها بیش از صد نوع بازاریابی مطرح شده است که هر کدام مختص به کالا و خدمات مختلف ،فرهنگ متفاوت ملتها ، انتخاب تلویزیون به عنوان ابزار بازاریابی یک انتخاب برای بازاریابان نبود، بلکه این بازاریابی بود که اثرات مثبت  تبلیغات ارزان بوسیله تلویزیون را به افراد نشان می داد.

برای آن که دیدی دیجیتال داشته باشیم و از این روش های نوین دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنیم، می بایست تمام تفکرات و اصول روش های گذشته را از ذهن خود پاک کنیم.

گذشته از تبلیغات ،  فرهنگ متفاوت ملل و اقوام و رسوم و زبان های متنوع  صاحبین کسب و کار که در گذشته با آزمون و خطا شروع به راه اندازی و تبلیغات می نمودند و در کسب و کار نتیجه می گرفتند اکنون با استفاده از مشاورین خبره  کسب و کار ، علم و تجربه را در کنار هم قرار داده و به راحتی با بازاریابی نوین و ایجاد سهم بازار بیشتر ، بررقبا پیشی گرفته و به موفقیت روز افزون خود در عرصه اقتصادی کنونی به عنوان تجار نمونه داخلی و بین المللی نایل آمده اند و بی شک ظهور برندهای تجاری صحتی بر گفته خویش است .

با ما همراه باشید با اصول بازاریابی نوین  و درادامه تاکتیک های مقابله با رقبا و ترفندهای افزایش فروش ...

پایدار هستیم
 

 

 


 

دکتر ابراهیمی


مدرس آکادمی های کسب و کار

مشاور برندینگ برند های معتبر بین المللی

مدرسه کسب و کار

 telegram : @succeswork
 
instagram : dr.nafass3000